reklama

Dni vysmiatych zubov

Raz za čas mám svoje dni, odvetí mi priateľ s trpiteľským výrazom na otázku, prečo sa mračí. Minulý mesiac som oslavoval Deň faraónovej pomsty, dnes zas Deň vysmiatych zubov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

"Spresni," vravím, "ani jeden nepoznám.“

 "Minulý mesiac som mal hnačky a dnes pozri:" Dal ruku z líca dolu a odhalil znateľný opuch. "Pred časom bol tento zub (ukázal prstom) vyšpikovaný a kanálik zaplnený. Idem práve od lekára s receptom na antibiotika, nad koreňom je hnis, po odpuchnúti ma čaká stomatochirurgia."

"To sa máš na čo tešiť," poznamenáva jeho starší brat skúsene.

Pritakávam.

"Doba kamenná - hroty, kladivo, dláto, krv. V interiéri takmer kozmického korábu," dodáva ešte kamarátov brat.

Opuchnutý zahreší: "..., chlapi, nestrašte!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Prežiješ, ale zanevrieš," uisťuje ho súrodenec a na znak hodnovernosti svojich slov otvára ústa a chvíľku nám predvádza, ako sa vie pohrať s uvoľneným predným horným mostíkom. "Tri zuby pod ním odišli tak ako tvoj. Najprv boli zbrúsené do myších kýptikov, po čase vŕtané a zbavované nervov, potom liečené antibiotikami a následne vybíjané dlátom. Terajšie krajné opory pôjdu skoro za nimi. Pozri ako držia." A zas jazykom exhibicionisticky predvádza svoju ozdobu.

"Genetika, chlapci," vravím im znalecky.

"Houby!" oponuje starší z bratov. "Nikto v našej rodine také starosti nemal a nemá. A obaja sme dosť sčítaní na to, aby sme vedeli, ako sa o zuby starať. Dokonca aj preventívne prehliadky absolvujeme bez absencie..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Poďme radšej na pivo," zahlási opuchnutý, "vaše reči ma bolia, zub ešte viac, a navyše desať dní nemám na svoju čapovanú dvanástku ani pomyslieť."

Vyhováram sa, nejdem.

Čakám na trolejbus a triedim vlastné zážitky so zubárskym kreslom. Bolesti, ktoré generuje, mi k aktuálnej epoche ľudstva nijako nepasujú.

 Asi na piaty deň sedím v trolejbuse na prednej štvorke, čelom dozadu. Štyri miesta ďalej sa zo sedadla zdvihne babka, že vystúpi na približujúcej sa zastávke. V jednej ruke igelitka, v druhej palička. Pofukujúci prievan jej dvíha šedivé vlasy a evidentne ju núti ku kýchnutiu. Dva návaly babka svalstvom úst zadrží, pri treťom kapituluje. S mohutným „výprskom“ vzduchu a slín jej z úst vyletí zubná protézka. Babkina tvár voskovatie do šoku. Trolejbus práve zastavuje. Po vystúpení jedného cestujúceho sa zadné dvere zatvárajú pred ďalšou jazdou. Babka nahlas šušlajúc zhrozene kričí:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Štojce, pán šofér, štojce! Ta ani šom nevyštupela, ani nemám žuby!"

Autobus však ide ďalej, mimo zastávky stáť nemôže.

Babka ešte s hrôzou aj hanbou v očiach sa pretlačí tri-štyri kroky dopredu, odkiaľ jej neznámy starček pohotovo podáva zo zeme zdvihnutú protézu. Starká ho s vyčítavým sarkazmom šľahne rovno do tváre:

"Dúfam, že mi ňedavace švoju, mladý pán!"

Dedko na ňu prekvapene pozrie a odvetí: "Nie, mladá pani, nie svoju, ale vidím, že aj vaša by mi bola celkom dobrá."

Predná časť trolejbusa vybuchne v rehot. Mladík sediaci vedľa mňa až erdží. 

Babku to popudí a s výčitkou sa naňho osopí: "Šynáčku, ty še mňe šmeješ?! Ta to ja tote ľetajúce zuby vyrabjam?!"

Jozef Ivan

Jozef Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Autor: Sex času s nulou, Emócie v celofáne, Adamovo rúcho, Gény Tálie, Líšky v Rozprávkove, Slivovica - dostupné v kníhkupectvách a na esofia@esofia.sk. Časť tvorby bola preložená do ukrajinčiny a srbštiny. Spoluautor: Ako soľ, Samostatnosť a samosprávnosť školy. Vydavateľ: Zlodej bozkov (G. Glovacký). Absolvent dvoch vysokých škôl z troch, pedagóg aj v USA, novinár, riaditeľ školy, tréner, metodik olympijských športov, rozhodca, publicista, básnik, promotér, rozprávkar, člen Spolku slovenských spisovateľov, zakladateľ, majiteľ Víkendovej školy športu, ŠK a spoločn. ESOFIA, autor, investor, staviteľ, majiteľ šp. areálu ESOFIA. S tenisovým zverencom nás zaradili do Knihy sl. rekordov. Vysadil som 80 stromov. British Publishing House LTD - BRITISHPEDIA ma zaradilo do Encyklopédie Osobnosti Českej a Slovenskej republiky. Vážim si to, nepracujem pred kamerou ani mikrofónom. Viac ma to zaväzuje aktívne podporovať dianie k hlbšej ľudskosti človeka, vo výchove, vzdelávaní, kultúre, športe. Zoznam autorových rubrík:  HOLUB V HRSTI, ROZUM NA STRECHENezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu