reklama

Holé baby a záujem o vec

Zháňal som súčiastku na jeden z množstva nepodarkov súčasnej elektronickej produkcie, pri rozbehnutí ktorej vám niekedy nestačia ani dve vysoké školy a ktoré navyše fungujú len počas záručnej doby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako inak, dlho som pátral márne. Ale vytrvalo, s vedomím – klopte, bude vám otvorené (chápem úškrny). Až som medzi známymi naďabil na znalca trhu. – Zájdi za tým...

Počúvol som.

Do týždňa bola súčiastka doma.

– Cena? – pýtam sa pohotového dodávateľa.

– Toľko... – povedal.

Vyplatil som, rád, že celkom primeranú sumu.

– A ako sa odvďačím vám? – vyzvedám vďačne.

– To je v poriadku, – kývol rukou.

Odišiel som s pocitom dlžníka, ktorý zo mňa dlho nie a nie odísť.

Zas pomohol znalec trhu: – Netráp sa, do ceny si určite zahrnul aj maržu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zapochyboval som. V názore ma utvrdili aj dvaja kompetentní z oblasti materskej elektroniky mojej súčiastky. – Zaplatili ste oficiálnu cenu.

Znalca trhu som kontaktoval znova. – Čo tvojho kamaráta (myslel som šikovného dodávateľa), zaujíma najviac? – Reku, kúpim mu niečo, nech ma pocit nedostatočnej vďačnosti už neprenasleduje. Veď mi, celkom cudziemu, pomohol úplne nezištne.

Znalec chvíľu dumal, potom na mňa vypálil: – Najviac... asi holé baby...

Tak to nie, zvažoval som doma. Kupliara mu predsa robiť nebudem!

– A o nič iné nemá záujem? – dotieram do znalca telefonicky na ďalší deň.

– Čo iné?! – sála zo slúchadla nervozita. – Veď to máš najjednoduchšie! Odkedy boli vymyslené peniaze, je zbytočne aj ďakovať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pochopil som „holé baby“.

Idem s úsmevom za dodávateľom.

Podávam mu „dvacku“. – Vezmite, vážim si vašu pomoc. Ušetrili ste mi kopec času.

– Zbláznili ste sa?! – odťahuje ruku, tiež s úsmevom. – Veď za súčiastku ste mi už zaplatili.

– No hej, – rozmýšľam i pochybujem nahlas. – Ale čo z toho máte vy? Predsa ste ju zháňali. Váš čas, možno i nejaké náklady...

– Netrápte sa tým, – skočil mi do reči, – ak ma vec zaujme, „baby“ pri riešení nie sú podstatné.

Rozjasnilo sa vo mne. „Holé baby! Baby.“ Kliky. Vhodná odpoveď aj na opovrhovaním dýchajúcu poznámku kritika: – Mnohé blogy ani nie sú veľmi čítané...

Lebo nie všetky blogy sú písané pre kliknutia, ale pre vypustenie myšlienky na slobodu, do obehu, na pripojenie k iným príbuzným, na vytvorenie možno aj mienky, ako pomocnice pri riešení ľudských a civilizačných problémov, ktorých je na vrube koruny tvorstva stále ďaleko viac než primerane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi tak, ako keď matka porodí dieťa a nezáleží jej na počte ľudí, ktorí sa to dozvedia. Je rada, že porodila, lebo jednak musela a jednak dieťaťom chce osloviť aj osloví len tých, ktorým je dieťa (téma autora) blízke. 

Ťažko pochopiteľné, človeče? Taký je tvoj svet. (Vravím si často, aj teraz, pri sledovaní diania v Európe.)

Jozef Ivan

Jozef Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Autor: Sex času s nulou, Emócie v celofáne, Adamovo rúcho, Gény Tálie, Líšky v Rozprávkove, Slivovica - dostupné v kníhkupectvách a na esofia@esofia.sk. Časť tvorby bola preložená do ukrajinčiny a srbštiny. Spoluautor: Ako soľ, Samostatnosť a samosprávnosť školy. Vydavateľ: Zlodej bozkov (G. Glovacký). Absolvent dvoch vysokých škôl z troch, pedagóg aj v USA, novinár, riaditeľ školy, tréner, metodik olympijských športov, rozhodca, publicista, básnik, promotér, rozprávkar, člen Spolku slovenských spisovateľov, zakladateľ, majiteľ Víkendovej školy športu, ŠK a spoločn. ESOFIA, autor, investor, staviteľ, majiteľ šp. areálu ESOFIA. S tenisovým zverencom nás zaradili do Knihy sl. rekordov. Vysadil som 80 stromov. British Publishing House LTD - BRITISHPEDIA ma zaradilo do Encyklopédie Osobnosti Českej a Slovenskej republiky. Vážim si to, nepracujem pred kamerou ani mikrofónom. Viac ma to zaväzuje aktívne podporovať dianie k hlbšej ľudskosti človeka, vo výchove, vzdelávaní, kultúre, športe. Zoznam autorových rubrík:  HOLUB V HRSTI, ROZUM NA STRECHENezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu