reklama

Medové motúzy a skutky

V hŕbe predvolebného papierového záujmu známych, menej známych i neznámych Prešovčanov o moju osobu som, ako počas komunálnej kampane nejeden slovenský volič, z poštovej schránky vybral aj vizitku z kategórie „trúfalá návšteva“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Poslal ju kandidát na poslanca mestského zastupiteľstva, Ing. Štefan Szidor. 

Pod titulkom Skúsenosti a rozumné rozhodnutia mne tiež oznamuje, že Rozhodne Áno, mám prísť voliť č. 18. Teda jeho. Kandiduje za „môj“ volebný obvod č. 6. V štýle zvyčajných medových ód komunálnych kandidátov na svoje JA okrem iného tvrdí: „Počas 4 rokov som ako poslanec intenzívne presadzoval Vaše záujmy...“ On, podľa slov druhej strany letáčika čestný, zodpovedný, spravodlivý.

V strede týždňa vraj človek zažíva veselé až sarkastické príbehy. Kampaňový letáčik v tvare 10 krát 21 centimetrovej "bankovky" ma pri vchodových schránkach činžiaka tak rozosmial, až mi spadli ružové okuliare, aké sa mi pred každými voľbami snažia nasadiť rozprávkové upútavky nádejných mestských komunálnych politikov, túžiacich zasadnúť do poslaneckých lavíc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V minulých voľbách som mu uveril, zakrúžkoval som ho. Preto bolo zdrojom trpkého smiechu sklamanie; najprv zo seba, že som pred štyrmi rokmi netrafil, potom z neho, že počas uplynulých štyroch rokov nesplnil svoje predvolebné sľuby a moje očakávania, a že sladké sľuby sú tu znova, zas rovnako presvedčujúce, podčiarknuté rozosmiatou tvárou na predvolebnej vizitke, ktorej výjav už teraz chápem ako výsmech mojej prípadnej naivnosti pri sobotňajšom odovzdávaní hlasu. „Pozorne som Vás počúval, poznám Vaše problémy...“ láme z vizitky ďalej moju nedôveru samochválou. Tentoraz sa namáha márne. Nechcem kupovať mačku vo vreci, nieto takú, ktorú dokonalé poznám. Ani v prípade iných kandidátov, ktorých predstavovanie voličom vonkoncom nezodpovedá možnostiam tretieho tisícročia, roku 2018 a dostupných informačných technológií. Zábavný na celých voľbách je aj fakt, že nikto, nielen komunálnym poslancom pravidelne nevystavuje seriózny účet, vysvedčenie za ich štvorročné bačovanie. Majú to z toho hľadiska ľahšie ako žiaci v základnej škole. Nie aj preto je na kandidátky taký nával? No, aspoň je zábava?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Intenzívne som presadzoval Vaše záujmy...

Prax: V skončenom mandátnom období moju vec týkajúcu sa prospechu všetkých spoluobčanov v Prešove a okolí, športového areálu ESOFIA, náš/môj zástupca v mestskom parlamente, Ing. Štefan Szidor ani raz nepodporil.

Na prvom zasadnutí výboru našej mestskej časti, na ktoré ma pozval jeho ústretový predseda PhDr. Rudolf Dupkala, mi Š. Szidor najedovane odvrkol (ako jeden z dvoch poslancov), že on veru nemá čo riešiť komplikácie spôsobené jeho predchodcami. Nevyhnutná kontinuita poslaneckých zborov vo volebných obdobiach mu vtedy evidentne nič nevravela. Moju vec v kľúčovom hlasovaní nepodporil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na jednom z neskorších rokovaní už poslaneckého klubu Smer a Lepší Prešov mi zas adrenalínovým štýlom povedal, že moju záležitosť nepodporil a ani nepodporí! Dobre pritom vedel, že ide o zablokovanie mojich iniciatív radnicou v projekte menovaného športového areálu.

Z článku prešovského blogéra Emila Osavčuka Niektorí poslanci si z Mestského zastupiteľstva robia „holubník“ vyplýva, že Š. Szidor za obdobie 2015 – 2016 k predkladaným materiálom vystúpil štyrikrát. Štatistiky mesta zas informujú o poslancových príjmoch: Rok 2015 až august 2018 23970 €. Uvažujem, koľkými eurami som prispel zo svojich daní na jeho odmeny. Z uvedeného je jasné, komu nedám v sobotu 10. 11. 2018 svoj hlas. Hrozím sa predstavy, že nedajbože postúpi do finále a stane sa predsedom našej mestskej časti. Spoluobčania 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Podobne „užitočnou“ poslankyňou bola pre mňa znovu kandidujúca Ing. Marta Kollárová. Osobne som ju priviezol do športového areálu, aby som jej na mieste ozrejmil detaily, ktorými mestský úrad blokoval existenciu športoviska. Argumenty vypočula, na všetko prikývla, otázky sme si vyjasnili. Odviezol som ju, kde si povedala. A rovnako, ako Š. Szidor na hlasovaní riešenie problému nepodporila. Pred voľbami v r. 2014 sa tiež netajila ochotou byť v prípade zvolenia poslankyňou všetkých Prešovčanov. V praxi „skutek utek“.

Ak by obaja konali v súlade so svojimi predvolebnými sľubmi, ktoré práve vyberáme z poštových schránok, a v zhode s poslancami, ktorí pred voľbami sľúbené vo výkone funkcii aj čestne plnia a občana po kritickom, poctivom, zodpovednom zvážení jeho ťažkostí, žiadosti, záujmov seriózne zastupujú, dnes by môj 14-ročný spor s prešovským magistrátom bol minulosťou. Za poslanecké služby pre voličov v rokoch 2015 až august 2018 poslankyňa Ing. Marta Kollárová zinkasovala 25886,11 € v hrubom; vyhľadateľné na stránkach mesta.

Dobre zvážme, milí spoluobčania, kto nás bude zastupovať v mestských poslaneckých zboroch nastávajúce štyri roky, u koho si kupujeme podporovanie svojich občianskych aktivít, záujmov, riešenie každodenných problémov.

Zodpovedne odporúčam tých, ktorí svojou charakternou, kritickou, ale úprimnou analýzou so zmyslom pre spravodlivosť naše mesto posúvali do vyššej kvality v náš prospech (Ing. Juraj Hudáč, PaeDdr. Miroslav Benko, PhDr. Rudolf Dupkala, Ing. Ľudovít Malaga, PhDr. Martin Ďurišin, PhDr. Mikuláš Komanický, JUDr. René Pucher, MUDr. Daniela Mrouahová, PhDr. Janette Langová, JUDr. Katarína Ďurčanská, doc. Štefánia Andraščíková, PhDr. Martin Lipka, ...)

Všetci sme na seba citliví. To by si mali v prvom rade uvedomiť poslanci – verejní činitelia pri riešení občianskych záležitosti zveľaďovaných magistrátmi a poslaneckými zbormi. V pozadí je občan ako taký a poslanec si musí byť vedomý povinnosti byť poslancom každého.

JUDr. Róbert Bános v svojom článku na HN blogy uvádza: „Najnovšie prieskumy preukázali, že Slovenská republika má dvojnásobný počet komunálnych poslancov na 100.000 obyvateľov ako je bežným priemerom v Európskej únii.“ Prečo asi? 

Držme si palce, nech vyberieme tých najlepších.

Jozef Ivan

Jozef Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Autor: Sex času s nulou, Emócie v celofáne, Adamovo rúcho, Gény Tálie, Líšky v Rozprávkove, Slivovica - dostupné v kníhkupectvách a na esofia@esofia.sk. Časť tvorby bola preložená do ukrajinčiny a srbštiny. Spoluautor: Ako soľ, Samostatnosť a samosprávnosť školy. Vydavateľ: Zlodej bozkov (G. Glovacký). Absolvent dvoch vysokých škôl z troch, pedagóg aj v USA, novinár, riaditeľ školy, tréner, metodik olympijských športov, rozhodca, publicista, básnik, promotér, rozprávkar, člen Spolku slovenských spisovateľov, zakladateľ, majiteľ Víkendovej školy športu, ŠK a spoločn. ESOFIA, autor, investor, staviteľ, majiteľ šp. areálu ESOFIA. S tenisovým zverencom nás zaradili do Knihy sl. rekordov. Vysadil som 80 stromov. British Publishing House LTD - BRITISHPEDIA ma zaradilo do Encyklopédie Osobnosti Českej a Slovenskej republiky. Vážim si to, nepracujem pred kamerou ani mikrofónom. Viac ma to zaväzuje aktívne podporovať dianie k hlbšej ľudskosti človeka, vo výchove, vzdelávaní, kultúre, športe. Zoznam autorových rubrík:  HOLUB V HRSTI, ROZUM NA STRECHENezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu