reklama

Medzi pôrodnicou a márnicou aj prešovská radnica

Príjemné i otrasné... Pocity učiteľky z 10-ročného pôsobenia v školstve. Život sa s nami nemazná. Mrznúci bezdomovec na lavičke oproti Kauflandu. Ak chceš s vlkmi žiť, musíš s vlkmi viť. Povzdych môjho bývalého žiaka,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

teraz právnika. Taká je doba. Adrenalín vo mne poskočil. Doba?! Robia ju vari orangutany?!

Nechajme zľudovené zapáchajúce perly človečích výstupov bokom. Otvorme jednu „perlorodku.“ Prešovská radnica. Pomaly takmer čo povšimnutie, to poskočenie adrenalínu. Z jej dlhoročnej produkcie.

Sústredil som pre Vás fakty a argumenty, s ktorými treba oboznámiť prešovských poslancov. Aktuálne, pred hlasovaním o mojej žiadosti o zrušenie predkupného práva v kúpnej zmluve 45/2004. Touto formou preto, lebo ide o centrálu jedného z najväčších slovenských miest, s dosahom na množstvo myslí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Treba ukázať ľudu, kde všade je pes zakopaný. Aj v toxickej byrokracii a trúfalosti nepostihnuteľných. Príčinné súvislosti prípadu, ktoré mesto (JUDr. L. Brumerčíková) ani jeho advokát JUDr. M. Staroň vo svojich odporúčaniach poslancom (vypočítavo?) neuvádzajú:

1.Mesto Prešov mi samo ponúklo parcelu 14477/14 na priamy odpredaj 10.9.2002; s odôvo- dnením: „Pretože ste od mesta odkúpili zbytkové parcely 14477/12, 13 a 15.“Na uvedených zanedbaných plochách som od r. 1996 staval a od r. 1998 prevádzkoval prvé športovisko na sídl. Sekčov, medzi ulicami Sekčovská a Višňová, ktoré tam magistrát nedokázal postaviť ani za 16 rokov od nasťahovania obyvateľov. Vraj neboli peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2.Oboznámil som sa s cenovými reláciami pozemkov, ponuku mesta som písomne obratom s vďakou prijal 7.10.2002, pozastavil som rozširovanie už prevádzkovaného areálu a čakal na rokovania o kúpnej zmluve.

3.Mesto 5 mesiacov nekonalo.

4.Preto som 6.3.2003 poslal mestu žiadosť o priamy predaj parcely.

5.Mesto odpovedalo, že parcelu ide predávať formou verejnej súťaže.Čiže už mi ju nechcelo predať priamo, za trhovú cenu, ako pred necelým polrokom ponúkalo, hoci žiadna verejná súťaž mu vtedy nezaručovala za zostatkovú plochu taký zisk ako trhová cena. To je hospodárenie! Zároveň mi zodpovední (hm, aké polaritné slovo) úradníci poslali podmienky verejnej súťaže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6.Mesto tie isté súťažné podmienky zverejnilo v Prešovskom večerníku s hlavnou garanciou, že: „Parcela 14477/14 sa prevádza(na víťaza súťaže) bez tiarch a záväzkov pri splnení nasledovných požiadaviek.“ Túto garanciu právnici mesta všade (zámerne?) popierajú a ich advokát Staroň tiež.

7. Ďalšou podstatnou motiváciou pre každého potenciálneho záujemcu o súťaž bola klauzula bodu d), že kvalita projektu bude mať prednosť pred cenovou ponukou. Túto dôležitú okolnosť mesto i ich externý právnik tiež všade obchádzajú. (Zámerne, či z nevedomosti?)

8. Kúpnou cenou mala byť najvyššia cenová ponuka.

9. Súťaž som so svojim projektom vyhral a radnica obratom porušila obidve zverejnené garancie. Cenu, ktorú som navrhol do obálky zastupiteľstvo svojvoľne zdvojnásobilo a do kúpnej zmluvy mi dokonca vmontovalo ťarchu, predkupné právo vo svoj prospech, hoci jeho verejný písomný prísľub, že parcela sa prevedie na víťaza súťaže bez tiarch a záväzkov ešte rozvoniaval vo vzduchu tlačiarenskou čerňou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10. Zmluvu som odmietol podpísať, ale: a) hrozila mi pokuta 10% z cenovej ponuky, i napriek tomu, že nie ja, ale mesto Prešov hneď dvakrát porušilo súťažné podmienky; b) strata vysúťaženej parcely na dostavbu športoviska; c) proti podpisu hral aj celý rad ďalších nevýhod vŕstviacich sa od momentu, keď som prijal ponuku mesta na priame odkúpenie pozemku v r. 2002.

11. Po tom, čo mesto opravilo svoje rozhodnutie zdvojnásobiť mi kúpnu cenu a vrátilo ju na mnou do zapečatenej obálky navrhovanú výšku (lebo v súťažných podmienkach a v celom procese okolo predaja parcely mu očividne o zisk nešlo), som zmluvu po 10. mesiacoch podpísal 28.2.2004,v dobrej viere, že budem môcť konečne areál dostavať. K môjmu rozhodnutiu výrazne prispela aj vtedajšia vedúca odboru JUDr. V. Andrejková presviedčaním, že ak podpíšem, žiadne prekážky už nebudú. 

12. Keď som na rozhraní rokov 2004/2005 prišiel s víťazným a vylepšeným projektom na útvar hlavného architekta konzultovať, čo a kedy ešte dodať, aby dostavba areálu prebiehala bez prieťahov, Ing. arch. K. Štofanová ma prekvapene vyzvala na chodbu k územnému plánu a tam mi ukázala, že na svojej vysúťaženej parcele halu s obslužnou bodovou stavať nemôžem, lebo územný plán na nej počíta s IBV. Toto tiež v svojich stanoviskách obaja menovaní právnici neuvádzajú (z nevedomosti, alebo zámerne?), napriek tomu, že oponújuci argument sa nachádza tak u primátorky A. Turčanovej, ako aj na odbore správy majetku mesta. JUDr. K. Juricová ním svedčí:„Z konzultácií s oddelením územného plánovania a urbanizmu, ako aj z ich následného stanoviska je zrejmé, že podmienka zachovania účelu športoviska už v čase uzatvárania predmetnej kúpnej zmluvy nebola v súlade s vtedy platným územným plánom a keďže tento sa v tejto časti od toho času nezmenil, nie je s ním v súlade ani v súčasnosti. Uvedený pozemok je definovaný ako plocha funkčne určená pre bývanie v rodinných domoch.“  Och, ako ďakujem zákonodarcom za Zákon č. 211/2000 Z. z.o slobodnom prístupe k informáciám. A pracovníkom prešovskej samosprávy, ktorí ho ctia.

Nielen uvedené fakty L. Brumerčíková pred verejnosťou zatajuje a advokát M. Staroň tiež (obaja z nevedomosti, alebo zámerne?)

O podrobnostiach však nabudúce. Veď, keď chceš s vlkmi žiť... A nekorektná ťarcha v kúpnej zmluve mi dodnes bráni získať úver na realizáciu svojich verejnoprospešných aktivít v oblasti výchovy, kultúry, vzdelávania a športu.

Ste zvedaví, aká bola moja odpoveď pani učiteľke? Čo si vychováme, to nám tvorí dobu..., osladzuje bytie medzi pôrodnicou a márnicou. 

Na záver ešte odľahčujúca otázka: Viete, komu je vlastné nasledujúce sebavedomie?:To by som chcela vidieť, aby ma niekto porazil v súboji o pravdu.

S pozdravom Jozef Ivan

Jozef Ivan

Jozef Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Autor: Sex času s nulou, Emócie v celofáne, Adamovo rúcho, Gény Tálie, Líšky v Rozprávkove, Slivovica - dostupné v kníhkupectvách a na esofia@esofia.sk. Časť tvorby bola preložená do ukrajinčiny a srbštiny. Spoluautor: Ako soľ, Samostatnosť a samosprávnosť školy. Vydavateľ: Zlodej bozkov (G. Glovacký). Absolvent dvoch vysokých škôl z troch, pedagóg aj v USA, novinár, riaditeľ školy, tréner, metodik olympijských športov, rozhodca, publicista, básnik, promotér, rozprávkar, člen Spolku slovenských spisovateľov, zakladateľ, majiteľ Víkendovej školy športu, ŠK a spoločn. ESOFIA, autor, investor, staviteľ, majiteľ šp. areálu ESOFIA. S tenisovým zverencom nás zaradili do Knihy sl. rekordov. Vysadil som 80 stromov. British Publishing House LTD - BRITISHPEDIA ma zaradilo do Encyklopédie Osobnosti Českej a Slovenskej republiky. Vážim si to, nepracujem pred kamerou ani mikrofónom. Viac ma to zaväzuje aktívne podporovať dianie k hlbšej ľudskosti človeka, vo výchove, vzdelávaní, kultúre, športe. Zoznam autorových rubrík:  HOLUB V HRSTI, ROZUM NA STRECHENezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu